Kort möte

heter nu en pjäs på Stadsteatern med Helena Bergström & Jakob Eklund i huvudrollerna. Det ska bli skoj att se Katrin Sundberg i en av rollerna och på teater... (mest känd från radio samt tv, t ex "Gäster med gester" och sketcherna i Melodifestivalen). Gillar henne skarpt!

 

Den ska jag se på onsdag tänkte jag. Bland de första! En kärlekshistoria som utspelar sig på 30-talet.

 

En gift hemmafru med barn råkar möta en läkare och familjefar, på en järnvägsstation. Vad är möjligt?

 

Av Noël Cowards Brief Encounter, då hette föreställningen: Still Life. Sophia Loren och Richard Burton och Meryl Streep med Robert De Niro har spelat pjäsen tidigare.


Premiär på fredag nästa vecka...

 


Noterat den 5/2:

Den är vacker och lite sorglig, men lättsam att följa. Jag är helt nöjd med att ha sett föreställningen, som endast är 1 h 40 min. Visst, rekommenderar den!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits