Artipelag - jag ska dit IGEN

Art = konst
Archipelago = skärgård
 
Någon som vill följa med till Hålludden, Nacka nu i vinter? Jag vill dit! Har varit där en gång och köpte direkt årskort kan jag säga...
En konstanläggning som heter DUGA. Öppnade sommaren 2012, planerats i ca 10 år.
 
Det är en ny och väldigt stor konstanläggning av grundaren och visionären Björn Jakobson. Tänk: Baby Björn-grejer! (Finns även saker i Butiken, som är original Baby Björn).
 
Lite faktauppgifter kan ge dig en bild av hur stort det är där!
 
  • Fastigheten: 22 hektar skogs-, ängs- och bergstomt
  • Byggnaden: ca 10 000 kvm i tre plan
  • Konsthallen: 3 000 kvm i ett plan
  • Artbox: ca 1 200 kvm med 12 meters takhöjd. Ljudmiljö anpassad till alltifrån konferenser och events till konserter med upp till 1 000 publikplatser
Så kallade spänger sträcker sig ca 1 km längs vattnet – via båtbrygga och till huvudbyggnaden altn P-platsen.
 
Alltså multi-kulturella aktiviteter och naturupplevelser, både i "jätte-huset", på taket och via naturstigar som leder genom skogsterräng, ängsmark och på klippor. Det finns två olika restauranger, Jag tipsar absolut om DESSERTBUFFÉN en trappa upp. Missa inte den!
 
Jag ska dit, snart!!
 
Vill du se lite bilder därifrån, kommentera så får du länk till mina foton tagna vid första besöket.

Kommentarer:
Postat av: Ullis

Vill gärna se bilder. :)

Svar: Jag skickar dig en länk till mitt Facebook-foto-album, via din mejl.
alias anneli


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits