HAIR är tebax

Ngn gång på 70-talet sa en skolkamrat till mig: - Vi går på bio i helgen o kollar "Hair". Jag visste inte riktigt vad det var för film, som alla börjat snacka om. Men visst, vi gick. Vilken music, säger jag! Klart man blev såld på de glada hippies-gestalterna o framför allt så klart den underbara musiken! T ex - I got life. http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyhetsmorgon?title=ur_hair_-_i_got_life&videoid=1375667 (stå ut m reklamen 20 sek först bara).

Nu ska jag gå på Stadsteaterns premiär i morgon och se den som musikal. Yeah!

-------------------

Nedan uppdaterat den 20:e mars:

Jag tycker att pjäsen/musikalen är rätt olik filmen.

Det kunde varit mer teater & handling, tycker jag! Nu är det i stort sett bara musik & sång. Även svårt att höra all text :( . Samt scenen med Claudes hallucinationsdröm om kriget var lite väl lång, effektfull men för lång som sagt. Dock helkul att se så många nya artister, som nu får spela upp på stora scen. Så regi 3-, artisterna 4:a, orkestern 4+, på en 5-skala, enligt mig. Det är alltså mkt dans, en duktig liveorkester, sång helt igenom, ett 30-tal personer på scen, underbart färgglatt & en del naket oxå förstås.

Btw premiärer är ju alltid skoj att gå på! Denna gång syntes t ex Rikard Wolff samt Johan Rabeus bland publiken... Vid publikutsläppet delades små rosa burkar ut med hårgelé.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits