Frozen shoulder

Whyyyy meeeee?

Det gör ont och det började med stickningar och ömhet i min vänstra axel vid årsskiftet. Då började jag med vetekudden (värme) och försökte massera och stretcha ut musklerna. Även kylpåsen provades. Båda hjälpte för stunden, men ack stelheten kvarstod. Jag har svårt att få armen bakåt samt t ex lägga handen i svanken och på ryggen.

Jag som alltid varit rätt vig. När jag simmar så kan det plötsligt stråla till som en lång nål längs med överarmen. Mkt obehagligt kan jag lova.

Nå väl, jag går nu hos en trevlig och duktig sjukgymnast. Hon säger: - "En mjuk stelhet" ändå. Låtet lovande iofs. Efter att hon först berättat att en ledkapsel kan skrumpna och smita åt leden. Med andra ord: att jämföra med ett duschdraperi som är blött och fastnar på huden liksom.

Jag har nu lite övningar, så förhoppningarna finns.

Det jag inte blir klok över är varför jag råkat ut för detta! Överansträngning när jag samplade i november? Men då borde jag fått ont direkt tycker jag. Kan mina kiropraktorbesök orsakat detta? Ryggen i sig känns bra nu ska jag tillägga.

Kommentarer:
Postat av: Micke

Hoppas det känns bättre detta nu då 10 dagar senare!



Jaaaa, jag är ju bara ungdomen mot dig ;)

Haha..

Postat av: Anonym

Ha! Jo, nu är vi båda över den magiska gränsen, Micke. Läskigt! Fast ohh vilken erfarenhet vi har nu. Visst?!



Tack du, lite bättre faktiskt. Jag har funnit en bra och rar sjukgymnast. Efter tre "behandlingar" så har d underbart lossnat en del. Men tala om töjningar o manipulationer! Inget lätt jobb d där: sjukgymnast. Har fått reda på att "frozen shoulder" fixar man knappast på egen hand iaf.

2011-02-27 @ 17:54:57

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits