Love LOVE2010

Jag erkänner: - Jag gillar city-arrangemang, där man själv kan strosa omkring i egen takt! Förr fanns Vattenfestivalen och nu är det rubricerat inför bröllopet.

Jag har gått över "Love Bridge" mitt i Strömmen, från Strömbron mot Strömparterren. Det var läckert! Mitt i vattnet alltså.

Har gått längs med Skeppsbron och sett Ostindiefararen på avstånd, tvärs över vid Skeppsholmen, checkat in IKEA:s engagemang "Tillsammans". Många prylar där och även utställning förstås, av bänkar och stolar bl a. Den som är sugen på ngt kan få kaffe, rund, gullig, vit tårtbit, varm korv med bröd, stor glasstrut, för endast 5 kr/st. Jag testade så klart en "Ockelborulle" m kylingfilé i. Den var god! Kostade förstås lite mer, 25 kr. I Kungsan är det mkt musik, helnajs. Jag har hört lite Petter och lite Marie Picasso med kör. På Norrmalmstorg har Idrottsförvaltnngen sitt stora tält och en scen med aktiviteter. I den stora plaskdammen i Kungsan görs golfutslag (lr vad heter det egentligen?) ut över dammen. Tänk att komma på den saken! Hålet är en liten gräsbrygga med rött hjärta på... :D

Slussen däremot förblir lite tråkigt överlag. Jag tittade förbi en eftermiddag och vid Stadsmuseet pågår emellanåt grejer. Men inget jag sett. Jag suktar efter Cirkus Cirkör, men de har nog inte så mkt med LOVE 2010 trots allt.

Vi ska försöka prica in Charlotte Perelli i Kista på söndag.

Utställningen POPIT, "Prinsar & prinsessor i Tensta" har jag självklart besökt, vid invigningen på Nationaldagen. Spännande med fotoutställning i och på ett vattentorn!

Torsdagen innan bröllopet, jisset vilket trafikkaos det var vid Norrmalmstorg och Kungsträdgården, tidig eftermiddag! Bussar stod på rad och kom ingen vart. Polissirener tjöt i högan sky. Framme vid Strömbron kom så en liten kortege och jag såg att trafiken vid korsningen nära Sheraton var stoppad av poliser. Tror att det kan ha varit det danska besöket som anlände till Slottet. Denna dag var det mycket mer folk i city.

Här är btw LOVE2010:s officiella webbsida:
http://www.lovestockholm2010.se/SV/Start.aspx .

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits