Det gör ont

Igår i en av Stockholms populära gallerior höllt jag på att slå mig halvt ihjäl...

Ngn hade tappat en liten, liten gurkbit (eller liknande) på det glatta golvet och jag kliver med ena skoklack-kanten just på den lilla slaskiga biten. Givetvis halkade jag. Jag gled framåt ett par centimeter minst, på ett ben alltså. Lyckades tur nog få ned den andra foten och slapp ramla baklänges och slå i huvud och/eller ryggen i betonggolvet! Två småkillar kom fram direkt och frågade - Hur gick det? - Jo, tack rätt så hyfsat ändå. Gulligt av dem att fråga! De kan ha varit 9-12 år tror jag.

Det kändes ordentligt i benet, ljumsken och ryggen kan jag lova. Idag har jag lite värk.

Men jar ÄR GLAD. För jag kunde lika gärna gjort ett rejäl vurpa bakåt! Slagit i både huvud och axlar samt rygg. Törs inte ens tänka på't. Just det där med huvudet alltså, rätt ned i betonggolvet. Jag kunde lika gärna kanske ha legat på sjukhuset nu...

Oftast är det ju väldigt rent och fint i dessa inomhusgallerior. Denna lilla förrädiska bit hade nog inte ens 99% av besökarna upptäckt direkt. Så ren otur var det! Även om jag gärna ta snabba och långa kliv när jag är ute.

Kommentarer:
Postat av: Kamilla

Aj aj aj, stackars dig!

Kram!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits