Försäkringskassan

Mycket personligt, jag vet. Men denna gång måste jag delge följande:

Den 11-15 maj var jag sjuk. Nu fick jag en utbetalning på 256 kr. Jag skulle ha tjänat ca 2.300 kr den veckan! Varför får jag då endast 256 kr? Jag försökte ringa FK direkt för en förklaring. Det var ju lätt, NOT! - Du har plats nr 109 och beräknad kötid 17 minuter.

Jag arbetar ca halvtid (eget val) i snitt, under året. Vissa perioder jobbar jag mkt intensivt. Oftast också bara på projekt och endast på timmar. Då har man ingen sjuklön ifrån sin arbetsgivare, utan har rätt att vid sjukdom anmäla sig direkt till Försäkringskassan. Handläggningstiden var denna gång snabb iaf, det var bra. Men hallå! Åtminstone 1.000 lappen trodde jag att jag skulle erhålla. (2.300 kr/2 x 0,80, karensdagen medräknad självklart)

Ifall jag jobbar ca 1.000 h på ett år, hur kan det vara rimligt att jag får en sjuklön på 13 kr/h?!?!?!?!

Det finns registrerat hur mkt inkomst jag hade 2008 och jag har deklaretat att jag kommer att arbeta på samma vis 2009.

JAG BLIR SÅ IRRITERAD, varför ska allt vara så krångligt och orsaka så mkt extrajobb............

-----

Tillägg den 13 juni:

Det har LÖST SIG. Tack och lov! På måndag får jag en justering ifrån FK. 1.200 kr till. Thank you very mucho!

Kan iaf säga att mejlsvar från dem tog 12 dagar. Samma dag ringde sedan handläggaren. Justeringen, utbetalningen kommer efter 3-4 dagar....


Kommentarer:
Postat av: Camilla

Det ksotar på att vara sjuk :(

Postat av: bloggaren herself

Har ännu inte fått svar från FK!

2009-06-01 @ 21:29:58
Postat av: bloggaren herself

Hmmm?! http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article5304674.ab



Se där... Kan meddela att jag ff ännu inte fått ngt svar till min mejl.

2009-06-04 @ 11:43:18
Postat av: Camilla

Jag har tyvärr inte jättehöga tankar om FK. HAr själv inte haft med dem att göra, men de verkar dåliga på kontakt och svar, vad ajg hört av andra.

2009-06-04 @ 20:24:42
Postat av: bloggaren herself

Nu har jag postat ett halvlångt brev till dem likväl! Hoppas bara det inte "kommer bort".

2009-06-05 @ 23:24:40

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits