S¤mmar & meningen med livet

Jag har ju valt att bara jobba lite sporadiskt, här och där, extra. Så himla skönt att oftast få snooza och ligga kvar i sängen på mornarna och INTE tvinga sig upp typ kl 06:25, vareviga morgon!

Jag lever med mejl och mobben. När helst kan ngn ringa och erbjuda uppdrag/arbete. Kollar jag inte mejlen ofta kan jag missa ett jobb t ex. Svarar jag inte i tfn kan jag också missa. Jobbigt? Nej då, tvärtom! Jag kan vara var som helst och är ändå tillgänglig. Ngt jag dock måste lära mig är att ha med mig min agenda oftare. Den ligger oftast hemma på skrivbordet vid datorn...
 
Gillar ju också att fynda i 2-handsbutiker. Tänk vad man sparar slantar. Likaså att hålla koll på extrapriser i olika butiker samt handla när och det som är billigast just för stunden. Bra ställen är t ex: ÖB, PrisXtra och diverse prylaffärer. Likaså är det härligt att ge bort saker, bjuda på såväl nytt som bättre begagnat. Man kan också så klart byta saker. Rabattkuponger är bra också. Möbler går att fynda får bara några spänn, en del kan man t o m hämta hem om man så åker kommunalt.

Huvudstaden har också massor t ex att bjuda på i sommartid. Vi, familjen, åker in till city ungefär varannan dag och bara strosar runt. Helt underbart. En hemsida heter gratisistockholm. Kolla in där! Missa inte heller Parkteatern i s¤mmar!

Ngn sa till mig: - Är det inte jobbigt med så lite pengar då? Ibland kan det vara lite knapert, men jag är SÅ NÖJD med mer egentid och mkt fritid så det väger absolut upp! Samt det går att leva billigare om och när man har mer tid över...

Just ja, var på Skansen i helgen och jag måste skaffa ÅRSKORTET. Skriver detta här för att inte glömma bort det :-) . Ja, det kostar, men är verkligen värt sitt pris.... Gissa hur & varför?! (Ask me if you want to know).

Ses i city lr på gården!

Ps. Var i tisdags på Kungsholmen, norr Mälarstrand och glassade oss på Café chocolat de Juliette. Helmysigt plejs! Trevlig & rar ägare ;-) ! Så glad han blev när vi kom... Dit ska vi också gå fler ggr. Köpte bl a en chokladkaka med mörk choklad & citron. Låter och smakar gudomligt kan jag lova!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits