Swappling

På tv hörde jag idag om "en ny trend": SWAPPLING. Obs! Inte att förväxla med ett annat mkt likt ord ;-)

En trend-guru Stefan Nilsson uttalade sig hos Tielde i tv4 att en trend som kommer stort är just rubricerat! Så kul att jag länge tyckt att det är ngt att 'hänga i julgranen' och även nyttjat detta till fullo.

Ja, varför betala dyrt för ngt nytt? Om du kan finna det hos grannen eller bästa väninnan, som just är på väg att gå till Second Hand-butiken eller grovsoprummet. Varför köpa nya bebiskläder för flera hundra kronor för endast ETT plagg, om kompisen just har en urvuxen body till din halvåring t ex. Det kan också var skoj att bara byta ut sina prydnadssaker eller nyttoföremål hemma.

Bytt och bytt... billigt och bra & miljömedvetet så klart!

Kommentarer:
Postat av: nettan

Håller med till fullo i detta med att byta grejer med varann, skänka bort och kanske vid annat tillfälle få nåt annat kul och användbart istället.



Men "swappling" har jag ej hört och fattade inte...

får väl söka på nätet..hö-hö!

Jag tänker på Swartling..han i förra idol-juryn.



Kram / syrran


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits