Nässkölj

Eftersom jag i stort sett har varit förkyld se'n nyåret, så är jag nästintill desperat nu.

Nu skriver jag ngt mkt personligt: Jag har börjat med nässköljning. Har du provat det? Inte många som törs/vill faktiskt!

Man måste lära sig tekniken och andas genom öppen mun. Samt gärna luta sig lite framåt och över ett handfat eller badkaret.

Igår tillverkade jag min egen "näsanka". Tog en liten plastflaska som det var duschcreme i. Den flytande tvålblandningen hällde jag över i en annan duschkrämflaska. Sköljde noga ur den lilla plastflaskan och gjorde sedan ett hål mitt i kapsylen/korken. Voilà! Nu hade jag sparat ca 150 kr. Apoteket har en stor 'spruta', som är hur ful och hur klumpig som helst. Onödigt & trist framför allt!

Lite tips här om inte annat:
http://snuvig.nu/behandling/nasskoljning/  . Yoga-info, så här gör man: http://www.yogaprosess.com/sverige/nasoklar.html .

Som sagt, har du gjort detta? Det sägs att 2 ggr/dag är bra....

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits