Dagens goda gärningar x 2

1. I morse hittade jag en mobbe på marken. Laddad och igång. En gammal Nokia. Jag ringde det senaste uppringda numret. Hade kollat ett par sms först för att hitta ett namn. Flera var skrivna på ngt afrikanskt språk. Yo hooo, lätt att fatta! Några sända mess hade namnet David sist. Senaste numret var ringt på morgonen ca halvsju. Jag ringde upp och frågade om personen kände ngn David och kanske boende i xx (min stadsdel). Ja då, svarade han. Jag berättade att jag just hade hittat en mobil på marken. Jag bad att han skulle hälsa denna David detta. Ngn timme senare ringde så David och undrade hur vi kunde ses och var jag var ngn.stans. I Hallonbergen svarade jag, jag jobbade ju och hade det ganska svettigt för stunden i mitt jobb. Hade knappt tid eg. att prata i tfn. Jag sa att han fick vänta till kl 14 och möta mig ngn.stans i "vår" stadsdel. Jag trodde först det var en ung kille, men det var en man i 40-årsåldern.

2. Jag hade 2 bilj till Crikus Skratt i morgon kl 14:00. Jag har annat för mig. Värdet är 400 kr. Igår kväll mejlade jag ut till ett 20-tal bekanta. Några tackade och sa att de inte kunde. En tackade ja. Nu ikväll var M här och hämtade biljetterna. Mkt nöje! Kul att de verkligen kommer till användning...

Go' helg, alla.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits