Man ska ha tur

T-A-C-K du från Kristianstad!

För ditt bortbjudande av 2 dgr:s SL-kort. (Jag åkte på kortet hem idag och åker på det minst 2 ggr under lördagen. Sparar ju ca 120 kr på kalaset jmf:t med lösa kuponger t ex. Suuupergulligt minst sagt).

Detta hände:

Tala om ödet alltså! Många små vägar under dagen gjorde att jag hamnade på ett särskilt café vid en specifik tidpunkt, på Centralstationen. I samtal med min kollega nämner jag ngt om remsa och kostnaden att åka kommunalt.... Tjejen vid bordet råkar då höra vårt samtal och bjussar då helt spontant bort sitt SL-kort till just mig  . Hon hade varit i Sthlm tillfälligt och skulle alldeles straxt åka ifrån storstaden. - Du kan ta mitt kort, jag har ändå ingen användning av det längre, säger hon glatt.

Ngn liten spontan uppskattning ville jag visa, så jag lämnar ett litet visitkort med ett "STORT tack" och där finns även hänvisning till min blogg. Kanske du från Kristianstad tittar in här & kan se min verkliga uppskattning....


Kommentarer:
Postat av: Asta

I bland har man tur..

2008-05-09 @ 18:32:05
Postat av: nettans

Tänk att det finns sådana människor..underbart!
Och som sagt om man ändå ej behöver sitt kort så why not!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits