Ekorrhjulet - no thx

En annorlunda arbetsvecka, som jag gärna faktiskt har den:

Provsmakning 2 ggr, arbete 2 dagar åt/på SL, 1 styrelsemöte en kväll. Två t-möten samt en T-hämtning andra sidan sta'n. Besöka ett "jippo": 'Skolans Dag'. Det brukar vara helmysig stämning då. Alla klasser har olika ansvar och göromål samt de visar upp sina utställningar och sista årskursen ansvarar för serveringen och säljer hembakat för fulla muggar. Samt hämta hem en massa Annas pepparkakor med diverse smaker. Najs! 1 kasse med 13 st (!) olika smaker.

Nu i helgen, torsd-lördag, när jag har stått på Centralen och jobbat och sett dessa "lämmeltåg" varje morgon mellan pendeln & t-banan, så har jag tänkt: Snacka om 'skållade råttor' och 'arbetsslavar' som är fast i vardagens ekorrhjul och rutiner! Samma varje dag, samma resa och samma mål... dag ut och dag in!

Med en vecka som jag har nu, får jag variation!
Jag får själv planera och hålla koll på vart jag ska och vilka tider som gäller. Men jag vet precis vad det är som förväntas och vad jag ska göra och är klart nöjd med det hela... Det är huvudsaken. Jag har t o m blivit erbjuden uppdrag på Arlanda ett par ggr, den senaste tiden. Men varje gång har jag sagt: - Tack, men nej tack! 8 h arbetsdag och sedan då restiden därtill. Noway, José, inga 10-timmars bortovaro hemifrån. Inget för mig....

moss

Kommentarer:
Postat av: nettans

Håller fullständigt med dig...
Trivs också med att planera min dag själv...
hatar detta "samma samma" varje dag, det passar helt enkelt inte vissa människor..(dig & mig t ex).
Jag har heller inga problem med att fylla mina dagar med sysslor.
Go girl!

Postat av: bloggaren herself

Så himla kul att vi 'funnit' varandra. Helt otroligt egentligen. Många i min närmaste omkrets - här hemma t ex, området - tycker nog att jag är konstig.

Men jag trivs!

2008-05-21 @ 21:37:54

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits