Fiskedamms-general

Vilket uppdrag jag utfört! Jag har haft FISKDAMMS-tjänst 1,5 h på eft.middagen.

Jag har hjäpt Hem & Skola i en gympasal, där det dagen till ära var: Påsk-DISCO... Mycket poppis hos alla barnen så klart.

Min son hjälpte till med att dela ut fiskespöt till 6-9-åringarna.

Vilken erfarenhet egentligen att vara fiskedamms-ansvarig, måste jag säga! En del barn vill kanske byta, är inte alltid nöjda - kanske avis på andra, och man ska bedöma ålder och välja pryl med tanke på kön. Men det är så kul & uppskattat! Bara någon börjar, så är det alltid kö hela tiden och det fiskas på löpande band:  'blandande fiskar/hajar'. De flesta är så nöjda & återkommer (Jag tror en tjej kom 10 ggr. Hon måste ha varit nöjd med sakerna *skratt* !). Jag hade en jättelåda med mig, med olika helt nya prylar. Jag t o m glömde att fika under tiden (nå ja, hann väl inte riktigt eg.). Fick göra de i pausen, när jag packade ihop och innan de större, mellanstadiebarnen skulle komma för de nöjer sig med serveringen (läsk, godisremmar, chokladbollar o s v) och discot...

Det var till slut inte så värst mycket att släpa hem. Najs! Ett bra samarbete där H & S får lite extra intäkter dessutom... H & S fick ca en tredjedel till sin kassa och priser till danstävlingarna. Bra samarbete, tycker jag. 

TACK G. & C:o för ett superbra arrangemang  !!!

Alla tre parter nöjda törs jag nog säga.

fiskedamm

Kommentarer:
Postat av: nettans

Gulligt av dig...ja tänk hur barn kan vara...
dom har ingen aaaning om hur det verkligen ligger till..sött.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits