Ekorrhjulet i vardagen

Så här känner många av oss, kanske främst flerbarnsföräldrar:

rl-klocka


Det är läskigt. Varför ska det vara så & vad tycker DU om det?

Min åsikt är att ALLA skulle må bättre av att ha max 6 timmars arbetsdag samt att det även skulle finnas mer justa deltidstjänster som inte sinkas av ev. A-kassa m m!

Många hävdar visserligen att det samhällsekonomiskt inte skulle gå ihop sig. Nä hä? Kostar inte vårdcentraler, sjukskrivningar, förtidspensioneringar, arbetslöshet en massa då och är f f a inte den personliga hälsan värd en hel del? Nu säckar ju 40-50-åringar ihop, även 30-åringar!

Kommentarer:
Postat av: me self

Som sagt:

http://www.google.se/search?hl=sv&q=tiden+r%C3%A4cker+inte+till&meta=

2008-01-05 @ 13:25:25
Postat av: nettan

Håller med dig fullständigt!
Anneli for president!
Kramar

Postat av: Camilla

Jag vill bara jobba 6 tim om dan, helst inga kvällar och helger. Alltså 75% räcker för min del. Jag vill verkligen ha tid för min familj och vänner ibland också! Varför stressa sönder sig? Det är inte värt det. Har egen erfarenhet av det, det är hemskt när tiden inte räcker till.

2008-02-07 @ 10:38:41
URL: http://tuffmammas.blogg.se/?c=120212736

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits