Sista augusti - En bra dag

Idag hade jag & sonen sikte på Gröna Lund & dess jubileum (125 år) och då främst deras speciella kort som endast såldes idag.

Det normala "Gröna Kortet" kostar 120 kr och gäller kalenderår. IDAG såldes ytterligare ett kort: JUBILEUMS-KORTET för 125 kr och gäller året ut OCH nästa år! *me satisfied*



Naturligtvis gick jag och sonen in en sväng. Vi måste ju testa våra nya "fest-kort". Förvaringsskåp för 20 bagis var helt ok, vi råkade ju på förekommen anledning har två bigga påsar med oss och ville för stunden bli av med dem ett tag. Så ett stort skåp var perfekt och dessa 20 kr som det kostade var helt värt det. Vi blev bjudna på Ananassplitt (glassen) när vi passerade entrén. Tack Grönan, najs! Vi gick en runda. Vi stötte på Patrik, som stod i kö till en åkattraktion. Hejade på honom. Gick vidare. Jag frågade sonen om han ändå inte ville åka ngt. - Nej då, inte nödvändigt. Gulligt av honom, med vår snåla ekonomi just nu. Men självklart skulle vi spela ngt tyckte jag, på ett chokladhjul sa jag och bara ett nummer! En bricka med fem nummer kostar nämligen TJUGOFEM KRONOR. OMG!

Nå ja, ett nummer som sagt, 6 kr var ok. Jag sa: - Det andra numret på den brickan, och så pekade jag rakt framför mig. Det blev nr 22. Hjulet gick igång och jag trodde att "No way!". Men så hände detta:



(I den stora, som är en kartong, ligger alltså 36 st kexchoklad normal stl)

KUL i jul, som man säger....

Ps. Ja visst. Den 21 nov öppnar de sin Julmarknad och självklart ska vi kolla den!

För dig som inte vet så kostar entrén normalt 70 kr! Redan från det att du fyllt 7 år dessutom... Men om du fyllt 65 bast så går du in gratis :-) .


Kommentarer:
Postat av: Asta

låter som ni hade en riktigt bra dag..

Ha de gott på er

2008-08-31 @ 22:57:18
Postat av: bloggaren herself

Ja, längtar du inte till Sthlm f'resten Asta?



Jag ska väl iofs försöka leta mig hem till er oxå... Du får lov att bjuda på ris u know ;-) !

2008-08-31 @ 23:01:41
Postat av: nettan

Wow, va härligt vinna sådär när man bara tänker spela en gång...men du tog rätt nummer.

Kexchoklad är alltid gott.



Kramiz

Postat av: 2kids

Oj vilken lycka, har ibland sett de som bär på en så´n stor kexchoklad, trodde inte det kunde hända någon jag känner. GRATTIS

2008-09-03 @ 18:24:46

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits