Äldre dricker för mycket - Varför

Stämmer det verkligen?

Jag hörde på tv idag att många äldre får i sig för mycket alkohol nu för tiden.

Att de dricker för mycket...  Ngn sa att de har inget annat att göra. Men kan det inte vara så att de unnar sig och tycker det är gott.

För mycket förresten? Har de så gott om pengar då, så att de även har råd!?

Om inte släkt och barn eller barnbarnen kommer och hälsar på, då förstår jag att pensionärerna i stället dricker. Fast de kunde säkert träffa varandra och göra ngt, om de bara vill och orkar förstås.

Men det är väl enkelt och bekvämt, att må gott hemma i stället.

Vad tror du?

Kommentarer:
Postat av: en funderare

Fräckt säga att dom inte har annat att göra..dagens äldre är ofta rätt pigga och sunda och har intressen dom pysslar med. Klart dom ska njuta av livet, det lilla som är kvar, tidigare har dom jobbat i en massa år, tagit hand om familj mm, det är ju först som pensionär som man kan göra som man själv vill...låter underbart!

2008-08-02 @ 22:09:26
Postat av: nettan

Jag läste också detta...men det låter ju lite konstigt..det sägs ju att pensionärer har det

så dåligt ställt..men det gäller såklart ej alla, detta gäller väl dom som har råd då..el så slarvar dom med annat - aj aj..inte bra.



Annars håller jag med "funderaren"...

klart man ska få göra som man vill dom år

man har kvar!







Men det låter samtidigt lite konstigt



Postat av: Nettegull

Hmm undrans om det verkligen är för att dom har för lite att göra,de tanter jag stötte vid på bostadshotellen dom drack för det var gott,men aldrig till överdrifter,sedan är klart hade man verkligen tiden att unna sej något själv då ens barn var små "tänker närmast på dom som har barn"?

Sedan tror jag även att fler äldre dricker av rädsla för det som komma skall,spriten gör oss ju "glada i hågen" och det får tiden att stanna till lite...Många dricker säkert för otäcka minnen för hur det än så har man uppnått en viss ålder så har vi ju blivit livet rikare..Göra som man vill?Helt klart,det är ju bara du i din kropp som blir äldre....

2008-08-29 @ 15:59:39

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits