Dum karl...

Läs först detta: http://www.aftonbladet.se/bingo/article2185424.ab , från Aft.bladet den 3 april. Vad tycker du?

Alla pratar om att det sociala är sååå viktigt. ALLA behöver ett arbete o s v. Det sägs att - Ojoj, man har ju inga arbetskamrater om man inte har ett arbete "att gå till". Men herregud, man kan väl ha fasta och goda kontakter utanför en arbetsplats!

Dessutom är det väl inte nödvändigt att ses alla dagar, måndag-fredag heller!

Samt vem har inte hört att det på många arbetsplatser är mycket skvaller och gnäll? Tänk, så jäkla skönt att slippa sådant...

Att ha fasta tider, hmm, vad är det egentligen! Slaveri tycker jag nästan. Tänk vilken frihet att själv kunna välja, vad & när du ska göra ngt! Smaka t ex på ordet "arbetsfri". & varför vara fast i "ekorrhjulet" f f a!?

Nu hoppas jag på att få många kommentarer i detta ämne. Ngn måste jag väl ändå trigga igång? Nu vill jag verkligen ha debatt!

---

En härlig artikel f'resten: http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article404089.ab och lite annat att fundera över: http://sannamarie.bloggspace.se/330133/Ekorrhjulet/  .

Här en bok t o m: http://vanitycare.web.surftown.se/Ekorrhjulet_free.pdf ! Läs & begrunna. Hur är DITT LIV t ex....

Tänkvärda ord: "It's not about coping out or dropping out or selling out. It's cashing in the career chips you've stacked up all these years and going somewhere else to work at something you want to do, the way you want to do it. Ögna gärna igenom t ex sidorna 57-58 och 75 i boken.

Ett 'enklare liv' kan bli så mkt mer innehålls- och upplevelserikt, anser jag.

Hittade en bok till: http://www.familjeliv-utan-tidsbrist.nu/ (Nä hä, länken fungerade inte till 100%, men du ser den i första artikeln på nämnda hemsida, stycket: 'Ny forskning om tidspress').

-------

Tillagt den 6 april

Av en vän fick jag följande kloka ord: Man jäktar sig för att senare stå och vänta, och man står och väntar för att senare springa för livet.

Mitt svar blev faktiskt: - Jag tänker sluta springa nu....

Kommentarer:
Postat av: nettans

Du vill ha debatt...ler.

Jag håller med dig!
Arbetskamrater är viktigt för att trivas på jobbet, men det kan ju också på en arbetsplats vara så att man har "trista" arbetskamrater som man ej har nåt gemensamt med och då kan man ju inte tala om "arbetskamrater".
Finns ju många som vantrivs på sina jobb..
men det är ej så lätt att byta arbete heller,
det man har är ändå tryggt.

Och man har ju ett liv utanför jobbet (förhoppningsvis) och där kan det ju finnas personer som är väldigt betydelsefulla och
viktiga för en.

Och lever man ej ensam, jag menar har man barn vare sig man har partner el ej så har man ju sånt man gör med familjen, som kan vara viktigt för en.

Det optimala vore ju att få jobba med det man vill och trivs med, men personer man gillar, och då lutar det ju åt att man måste starta eget.
Men det är mycket med det också, beroende på vad man tänkt sig..pengar behövs och kunskap och en envis styrka!

Jag har aldrig haft eget, men skulle vilja..ideer har jag många..bara pengar och kontakter som fattas.

Ditt tillägg var bra...
och jag tänker också sluta springa nu!

Kramar


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits