Gör butiker som de vill?

Undrar om det går att få ett rimligt svar: 

Jag handlar dagligen i en av de största matvarubutikerna och samlar gärna på poäng... (det är faktiskt riktigt ekonomiskt om inte annat)

Men varje vecka får jag fråga efter poängvarorna. Suck!

På måndag och tisdag heter det att varorna 'har inte kommit' och på onsdag och torsdag 'oj, de har tagit slut'. FU skulle jag vilja säga vid det här laget, för jag har hört fraserna till leda, vareviga vecka. Om, du hör ngn säga bullshit i en matvarubutik i Västerort, kan det alltså vara undertecknad som tappat tålamodet....

Väldigt irriterande.  Nu vecka 38 sökte jag febrilt efter en specifik vara. Då hade de ett annat märke extra framställt (på pall), även det i rätt färg på förpackning, till samma extrapris, men naturligtvis inga medlemspoäng. Efter att jag i 3 dagar frågat efter rätt märke och paket så säger de att jag kan ta ett annat märke och få poängen ändå. Är det säkert, undrade jag. Funger det i kassan då? undrade jag skeptiskt. Mycket riktigt; väl i kassan får jag ju inte några poäng. Jag får stå och vänta och till slut så. Jag får känna mig som en riktig besvärlig och omständig kund så klart.

Men kan de alltså välja egna märken och varor för poäng?   Framför allt: Ska det för kunden behöva vara så här krångligt?
 
/ en normalt trogen kund, men...


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Nä det ska det inte...
Dålig service är det!
Jag har varit med om likn händelser i den affären jag handlar i..med 3 bokstäver i namnet...din har ju 2.
Södermamman -du vet vem.

2007-09-21 @ 22:04:45

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits