Tycker du om vällagrad ost?

 

... har jag rabblat ett antal ggr de senaste dagarna.

Jag har demat!

Vilken intensivt jobb, säger jag bara.

Så trötter i mina fötter. Jag har stått i en exklusiv hall i en matvarubutik i 2 dagar och bjudit 100-tals kunder på en särskild ost (eg. flera olika). Vilken flott butik f'resten, en ordentlig delikatessbutik! Massor med godsaker minsann. Jag ska snart gå dit helt privat och njuta av att vara vanlig kund.

Mkt att hålla reda på är det när man demonstrerar i butik! Man ska ställa i ordning, dekorera, skära upp, hålla rent, sortera, informera och var pigg & informativ. Vara beredd på alla möjliga frågor, vara snabb om man ska ta kort paus och man måste organisera in det vid passande tillfälle. Jag hade en hel del fakta i huvudet så klart. Det tog några timmar att läsa på. Ngn fråga var ju knepig förstås. Vill lova att det krävs simultankapacitet och god planering. Det är i alla fall väldigt roligt och självständigt på ett sätt. Man träffar mkt folk och det är kul att 'sälja in' en vara/märke.

Det svåra är bl a att komma till en butik för första gången. Man kan inte butiken, man ska själva lära sig att hitta personalgrejer. Var man ska hänga av, var lunchrummet är, ta vara på sina saker och tänka på att man är personal, du känner inte de andra öht. Du är bara där tillfälligt!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits