Skickat 700 mejl / månad

Det verkar ju orimligt. Men nej då. I min hotmail, den nya versionen 'Windows Live Hotmail' kan man lätt se den statistiken.

I den nya versionen sparas ens mejl automatiskt. Toppen! Det saknade jag tidigare nämligen. Det var alltför lätt att missa att kryssa i rutan nedtill i ena hörnet 'Spara kopia'. Inte heller gick det bra att backa och tro att man kunde se sitt precis ivägskickade mejl.

Tillbaka till min höga "skickade-statistik". Det betyder att jag sänder omkring 20 mejl per dag privat.

Fast jag måste också erkänna att jag älskar mejlandet. Helt klart framför mobilsamtalande alternativt att fastna i den vanliga hemtelefonen för den delen. Iofs mobilen är bra på så sätt att om man har handsfree kan man göra annat samtidigt och att man kan nyttja mobben på rörlig fot s a s. På väg till centrum, på t-banan o s v. Men samtidigt kostar mobben också mer än vad det gör att sitta vid pc:n och rajta ett mejl.

Man ska iofs också ha en viss livsfilosofi för att mejlandet ska passa. Framförhållnng och tålamod t ex. Men med god beräkning så går det ofta mkt bra. Samt om man även kollar av sin mejl-låda ofta. Gärna flera ggr om da'n så!

---

En annan sak som är bra, när man inte är i närheten av en dator är förstås messandet. Små korta meddelanden kan säga mkt. Vid sms:ande ska man självklart förstå om inte motparten svarar direkt. Med ett mess kan man vid behov sända meddelandet: 'Se mejl'. Då lär man nog locka den andre till nyfikenhet. Men just om det är mkt info eller ett svar som krävs så är det en smart grej.

Kommentarer:
Postat av: hakke

20 mail/dag :eek:
Har vi utvecklat ett beroende månne :fnissa:
Jag väljer att inte ange min mailadress här, man vill ju inte bidra till förfallet ::p

2007-07-04 @ 21:54:27

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits