Kaffe-kort, Volontär, grillafton, godispåse

Jag är riktigt nöjd med denna vecka.

Har skaffat ett kaffe-kort på coffe-House. Kul grej! Snyggt dessutom. Det ger en 20% på en spring-fika t ex och man har alltid ett kort laddat med lite slantar för jämnan. Lite roligare och mer tejsti också än en vanlig fika från Pressbyrån ju.

På Nationaldagen var vi med kort varsel dagen innan, inbjudna till grillafton hos släktingar. Det blev mkt trevligt och mkt gott så klart! Tack A-L & K! Dumt nog glömde vi en påse med lite kläder i en bil, när vi fick skjuss hem på senkvällen. Tack även T. f'resten för lånet av SL-kort! Jag är dock mäkta sur över att en pendel-station ska kosta 20 kr extra/person. Löljligt! Vi fick alltså bara för en liten bit erlägga med kuponger totalt 52 kr - ENKEL RESA.

Idag volontärade jag lite grann vid ett gymnasium-utspring. Lokal-polisen önskade hjälp med att bevaka parkering och eventuella ekipage, som kunde tänka sig vilja ställa sig på parkvägar runtom. Risk för dubbelpakering och hinder för eventuell utryckningar. Vid ett tillfälle kom en bil och några ungdomar körandes och frågade hastigt:

- Ni arbetar med polisen va?
-  Vi hjälper polisen, ja. säger jag lättsamt för vi 'arbetar' ju inte. Vi volontärer har en ideell, informativ och främst förebyggande uppgift på oss.
Till svar får vi:
- Ååhhh, faaan! & så backar föraren lika hastigt och åker därifrån. (Undrar vart de hade tänkt köra annars :p ).

Det hela gick bra faktiskt och min upplevelse gällande hela aktiviteten var t o m över förväntan. De som parkerade gjorde det snyggt och hänsynsfullt tycker jag. Väldigt få bilar stod på gräsmatta och längs med parkvägar längre bort. Nåväl nere på gatan stod en del, men dagen till ära så var det 'lite ok'. Samt visst blir det trafikstockning på gatorna ett tag efter utspringet.

Idag fick jag en STOR godispåse av en vän. Som tack för lite hjälp. Du är så himla SNÄLL I. Du vet precis vad jag gillar. Thx x 1.000.

I morgon ska jag stå 1 h i centrum vid T-banan med antilangnings-information. Lappar ska delas och gul jacka på! Med texten: 'Var rädd om våra ungdomar! Langa inte alkohol och cigaretter'.

----

Nåväl, en trist sak denna vecka: Jag har haft djävulusiskt ont i ryggen och mina ben   . Smörjer febrilt med Voltaren...

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits