SL-biljett i mobilen

Idag skulle jag plötsligt åka buss. Jag har ju inte längre ngt månadskort. Helt onödigt. Ibland lämnar jag numera inte min stadsdel på flera dagar. Härligt att man har ett litet centrum i sin stadsdel!

Nåväl, med några minuters marginal skulle jag iväg. Oj, tänkte jag. Inget lånat kort, inget förinköpt 10-kuponghäfte heller på fickan. Vad göra? Knappast betala runt 40 bagis cash på bussen. Noway!

Jag hade faktiskt matat in sms-numret till SL-biljett. Helsmidigt ju! Visst 26 kr, men det är ok ifall det sker sällan. Inte tänker jag ha ett helt 10-kuponghäfte på mig heller *sur* eller behöva planera i god tid att just idag ska jag plocka med mig 1-2 biljetter om jag nu t ex hade ett häfte liggandes hemma.

Dessutom, biljetten i mobilen räcker längre än 1 h. Det är också perfekt, tycker jag! Du behöver ju inte 'beställa' biljetten förrän ngn minut innan busse/tåget kommer. Ett tips till everyone utan månadskort & kuponghäfte!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits