Bra artiklar

På tal om svart - vitt på arbetsmarknaden:

http://www.aftonbladet.se/kvinna/babbenlarsson/article1436600.ab


Härliga slutord f'resten i artikeln: If you can't beat them join them!


--------


Ang. att döttrar lätt och ofta fostras till lydnad, omtanke, ansvar. Men sedan då, i arbetslivet där ofta manliga spelregler styr:

http://www.aftonbladet.se/kvinna/article1482363.ab 

T ex "- Förväntar vi oss att flickor inte kan klättra och hoppa lika högt, att de kommer att slå sig, då kommer vi att få såna flickor".

Min högst personliga reflextion: Varför är det så många tjejer/kvinnor inom omsorg t ex!? Lärare, sjukvård, barnskötare, äldrevården o s v. Kan det härröra sig ända ifrån barndomen måtro.

Kommentarer:
Postat av: nettan

Bra skrivet, bra länkar!

Jag har 4 barn av olika kön, och det är nog
(tyvärr)så att man ger tjejer vissa uppgifter..
har tänkt på det själv..men jag undrar också om
det inte är så att tjejer är bättre på vissa saker, likväl som att killar är bättre på annat.

Killar/män snackar om att det är så lätt för oss tjejer, vi får allt serverat...-HMM??

Jag tycker att det är ont om gentlemän..och vi (kvinnor) har sämre löner än män..vi föder barn
och har mensvärk/pms..skulle män föda barn så skulle det inte bli några fler barn för den
mannen sen! Män är så ynkliga, när dom är
förkylda så rasar ju hela deras värld...
det är sååå synd om dom då.

Fy för mansgrisar!

Kramis


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits