Min plikt är gjord, idag

Nu har jag röstat. Äntligen klart!

Vid biblioteket stod moderaterna och delade valsedlar. I centrumet kryllade det av sossevalarbetare. OMG! En granne ville ge mig sedlar. Men jag sa - Jag har redan. Nu får du lov att ha röntgenblick för att veta vad jag röstar.

Varför jag förtidsröstade? Jo:

* Lättare
* Mindre folk.
* Snabbare därmed, spar min dyrbara tid.
* Säkert att jag verkligen röstar än om jag väntar till sista stunden/dagen.

Min medborgeliga plikt är gjord. Efter det åt sonen och jag varsin pizza. I centrumet var det så skitigt, trist! Fullt med reklam, tidningar och papper överallt på marken. Två poliser patrullerade också på plats. Det brukar de knappast göra annars. Endast två centrumväktare brukar synas ibland.



Kommentarer:
Postat av: Åsa

Jag tycker att det är lite kul att just gå på valdagen och rösta.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits