Mer fri tid & never heltidsarbete

Svensson & fackrörelsen kräver heltid.
Jag kräver deltid så d så!

F-n, man hinner ingeting när man arbetar kl 8-17. Blähhh!

Idag fick vi leverans med bud hem ( - Vi kommer mellan 9 och 12). Tur att sambon kunde vara hemma och ta emot. Jag hade friplåtar till en teater: Lilla varietén kl 16. Tur nog hade jag fått ok av chefen i torsdags att få gå en timme tidigare. Gissa om vi hade extra mkt jobb idag. Jo, minsann. Jag smet iväg lite tyst och sa hej då samt - Jag tänker på er.

Väl hemkommen så ringer tfn flera ggr. Ibland tänker jag att jag INTE ska svara. Men whatever, då ringer den ändå senare, eller hur.

Det ska läsas av mejl, svaras på mejl, lagas middag, dagens post gås igenom, kolla sonens läxor, sambon vill prata om sitt jobb, jag vill se nyheter (har ännu inte gjort det och kl är nu över 21).

Restiden gör mig inget till och från arbetet. Nu läser jag t ex Bodil Jönssons lilla bok: Tio tankar om tid. Den är rolig.

-----

Idag frågade jag några arb.kamrater vad de gjort i helgen. Var och en svarade: - Njae, städade.

Men jisses, städa är väl inte så nödvändigt. Åk på en utflykt, gör något med barn eller barnbarn, vet jag! Hälsa på gamla föräldrar eller släktingar! Beror det här eviga städandet på helgerna, på att Svensson inte hinner något på vardagarna kanske?

I helgen försökte jag förtvivlat bjuda (ja, d v s 0 kr kostnad) med någon på teater. Stadsteatern alltså och ingen tung Dramaten-pjäs eller udda liten privatteater-föreställning. Antingen söndag tidig kväll eller måndag eft.middag. Tror ni att jag lyckades? Njet, njet och åter njet! Den lilla helmysiga varietén jag såg idag var riktig balsam för kropp & själ och endast 1 h lång. Så det så!

Ps. Micke, ja, jag nyttjar lite underliga förkortningar. Know that :D .


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits