'Hemkomsten' / Pinter

Fredagkväll såg jag H.Pinters pjäs med bl a Ingvar Hirdwall, Johan Rabeus, m fl på stora scen Stadsteatern. Den har premiär på lördag.

Det ska bli kul & spännande att läsa rescensionerna sedan, i helgen.

Författaren HAROLD PINTER? Läs mer här:
http://www.expressen.se/index.jsp?a=451282 (OBS! Nästan exakt 1 år sedan!).

Tack M. för sälliset! Alltid roligare att ha ngn att dels diskutera lite, men f f a att ha sällis på vägen hem. Då går resan så mkt fortare.

Det är modigt av Sthlms Stadsteater att sätta upp pjäsen på stora scen (ca 850 platser). Föreställningen har endast sex skådespelare! På stor scen brukar det vara STORA uppsättningar som sätts upp i vanliga fall. Nåja, jag vet att det är fjolårets nobelpristagare som skrivit pjäsen...

Mitt tycke:
Så där säger jag. Tung o knasigt (hastigt) slut :skakar på huvudet: . Ska bli spännande att läsa rescensionerna i tidningarna i helgen. På söndag skulle de visst ha ett längre reportage om pjäsen o med regisssören Thommy Berggren på tv (SVT). Se här: http://www.dagenstv.com/se/chart/?txt=pinter .

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits