Mission compleated

Ett halvårs uppdrag i Hägersten är slutfört. I förrgår fick jag en fin vatten/vin-karaff med företagets emblem på, vid avtacket på arbetsplatsen. Helsnygg. Ett härligt minne, thx Pia!

Vad göra nu då, tänkte jag och började surfa runt efter lite jobb. En viss inkomst måste man ju ändå ha! Har anmält intresse på två helt olika tjänster. Men så ringde en PA igår och sade att min tidigare PA tipsat om att mitt uppdrag precis tagit slut. Hon erbjöd mig ett nytt.

Idag fick jag klartecken att skriva avtal på torsdag och börja den 15:e. Najs! En solig härlig vecka helt ledig nu, inte mig emot. Nu ska jag i stället arbeta på söder och fram till midsommar. Perfekt det med.

Nu hinner jag förhoppningsvis rehabilitera mig från min troliga led-/seninflammation. Har precis börjat med tabletter som min sambo hade kvar, bara 3 år gamla, men de går nog bra. Måste hålla mig från kiropraktorbesöken också för jag tror att de har hålligt igång värken samtidigt. Voltaren som jag knaprat från och till vid ett flertal tillfällen sedan i julas tycks ju inte ha hjälpt direkt. Nu ska jag texta Somadril, tänkte jag. Någon som har erfarenhet av dem?


Kommentarer:
Postat av: Tina

Somadril är starkt......men tar inte bort värken....blev bara sänkt :( Men när man har muskelvärk i lår/ben och höfter så tycker jag inget riktigt biter...bara att härda ut :(

Postat av: Tina

Just det, kom på en sak !! Mot smärta kan en LÅG dos av antideppressivt hjälpa , en väninna till mig som har diskbråck.....hon har ätit en massa morfin men det har inte hjälpt så mycket, men en låg dos av Tryptizol har hjälpt henne, stoppar tydligen smärtimpulserna till hjärnan !

2006-05-07 @ 19:38:02
URL: http://mammakaos.blogs.se
Postat av: Micke

Jag fick Somadril mot whiplashen, men inte tyckte jag det var nått inte. Magen blev lite i olag utan att det blev mindre ont.

2006-05-08 @ 05:21:29
URL: http://kludd.se
Postat av: bloggaren herself

Har ätit S. i tre dagar och inga problem direkt. Fick för mig t o m att dessa kunde vara lindrigare mot magen än t ex Voltaren. På sambons ask stod tre om dagen och på min nyuthämtade 2 om dagen, samma styrka. Oooops.

2006-05-08 @ 14:55:57

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits