Säng-helg och Mötesheveltesvecka

OMG!

Denna helg blev vi av med sonens loftsäng och en ny, större står till slut färdigmonterad i sonens rum. Igår ringde vid 14-tiden en kille och sa att han skulle hämta en säng, som egentligen skulle ha hämtats förra helgen. - Jag är där om en timme, sade han. Hmm, sängen var liksom uppställd  fortfarande i sonens rum. Vi fick snabbt omdirigera lördagens göromål i hemmet. Nedmonteringen gick nu ganska bra faktiskt, förutom att båda jag och sambon hade jäkligt ont i våra ryggar.

Den nya metallsängen med skrivbord inunder och hyllor var däremot desto svårare och tidskrävande. Sambon höllt på ett par timmar igår kväll och ett par timmar idag. Värsta bombnedslaget i sonens rum, ja. Sonen fick sova i stora sängen inatt med mig och sambon i soffan i vardagsrummet.

Nästa vecka börjar med möten tre kvällar på raken. Direkt efter jobbet på måndag till ett styrelsemöte, på tisdag direkt till ett annat styrelsemöte efter jobbet. På onsdag direkt efter jobbet till vår årsstämma. Kommer jag att överleva? Det gäller att planera i tid! Mitt på dagen måste jag få med mig allt som behövs för mötena. Arbetar dessutom några morgnar typ kl 06:00-09:30.

Därför och roligt nog måste jag mån-tisdag och torsdag upp redan ca kl 05:00. Kul vecka? Ja visst, bara det inte upprepar sig.

På torsdag blir det iaf tårta på jobbet. MP - Yihoo!

Längtar till nästa helg. Fast då är det födelsedagskalas båda dagarna. Hmm, mkt tårta den kommande veckan blir'e tydligen....

Kommentarer:
Postat av: Micke

Här var det full fart!
Ta inte knäcken på dig bara.

Deras förra katt hette Sune *s* ..så det är lite knäppa namn. Han blev ju överkörd ifjol han.

Nu har jag varit till sjukgymnasten igen och det blev tal om göra några förre övningar av det som var sagt innann. jag har ju knappt gjort nått då jag tyckt mig bli dålig. Fått med mig hem en TNS-grunka så jag ska fästa lite elektroder och köra denna med.

Postat av: Annelie

Kul med lite nytt i rummet. Min Emma har just fått valt tapeter själv (rosa) och fått lite nya möbler lagom till fjortonårsdagen.

2006-03-07 @ 10:33:22
URL: http://www.tigerfamiljen.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits