SAGT UPP MIG

Ni som känner mig vet ju vilket arbete jag har/gör...

NU har jag sagt upp mig från uppdraget!

4 h beordrad övertid vid ett bestämt tillfälle (t ex en kväll) varje månad under tre månaders tid och sedan plöstligt 10 h på en vecka  . Kul va?

JAG fixar inte det! Tycker helt klart att arbetsmiljön blir på tok för knasig för alla. Med tanke på att vi ska arbeta så mkt och hela tiden sitter vid pc:n och letar efter uppgifter. Ganska ansträngande m a o.

Förra lördagen arbetade jag extra 4 h. För en vecka sedan frågade jag t o m om fler lördagar kunde bli aktuella. (Det är mkt lättare att arbeta en helgdag än att sitta i 12 h vid pc och granska handlingar). Nej, svarade då chefen. I tisdags sas det till om 4 h övertid/person per vecka hela december månad samt att det plötsligt var okej med FRIVILLIGT arbete i helgen. Jasså, nu plötsligt var'e ok? Dagen efter kom påbrå om 10 h totalt innevarande vecka och att ALLA skulle ställa upp. Som om man inte redan hade ställt upp!!!!


Hur mår vi då, hur går det med fysiken t ex?! Stor risk för mer frånvaro, eller hur? Det är inte uppdragsgivaren som direkt betalar för det, utan ju bemanningsföretaget. Fräckt ju, tycker jag. Visst uppdragsgivaren kan 'ställa villkor' på arbetsuppgifter och -tider, men hur blir det i långa loppet! Jo, stor omsättning, personal som inte mår bra, som oftare är sjuk samt en del slutar och därmed mkt nytt folk hela tiden, som ska läras upp. Hur ekonomiskt är det samt att folk slutar titt som tätt, som ju har en hel del kunskap och hastighet!

Ja, arbetssituationen blir liksom lite ohållbar  & även ens privata liv.


Kommentarer:
Postat av: Hanna

Fy, vilken arbetsmiljö! Hur blir moralen då'rå t ex? Inte så smart att fler och fler slutar, när ni lärt upp er på det ni ska göra.

2006-12-15 @ 22:13:58

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits