Skolans Dag

Idag, på eftermiddagen när solen precis gått i moln för resten av dagen och det börjat bli lite kyligare, då startade ´the Day of the School´!

Alltid lika roligt och trevligt (fast jag hade otroligt ont i mina ben/höfter). Självklart ställer man upp som trivselvärd, går runt med ett band och visar att man minsann är en förälder som hjälper till. Rektorns tal & välkomsthälsning, idrottsprofilens uppvisning med de minsta och de större barnen. SVT som filmar lite, musiklärare som spelar live och hjäler till med att hitta på toppentexter till skolans 'egna låtar'.

Själv tar jag en del foton, äter baklava, sockerkaka, pirog och morotskaka. Den sista halvtimmen på kvällen får man köpa hembakat billigt som bara den! Jag ber om sex bitar och får en t o m på köpet. Najs!

Barnen ska bli avprickade innan de får gå hem kl 19. Innan dess ska hela skolgården städas. Med hjälp främst av lärarna så går det på ett kick. Helt otroligt!

Tack för en supertrevlig eftermiddag.

Hela en och halv månad kvar till avslutning. Är det verkligen sant?

Kommentarer:
Postat av: Tina

Kollade in din son igen alldeles nyss......bolltrollarn :)

Postat av: bloggaren herself

Ja, han är söt när han tränar. Bra att han har ngt att sysselsätta sig med oxå.

2006-05-13 @ 20:02:14

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits