Tid är pengar

Jag har ju valt att arbeta så lite som möjligt. Dock behöver man ju en liten inkomst för att leva & bo!

Just nu dyker flera olika tillfällen upp. Varför ska allt komma på en gång för?

Med tre olika förtroendeuppdrag också så är det ibland mycket svårt att pussla ihop allt. Vad vore man utan en almanacka t ex?

Tid är dyrbart minsann. Ofta har jag tänkt att jag hellre vill ha mer tid än mer pengar. För ska du kunna få (läs: tjäna) mycket pengar måste du arbeta mycket. Varför slita ut sig?! Om/När du har en betydelsefull tjänst så har du också väldigt många krav på dig. Du blir låst, måste följa tidsplaner och budgetar, lyssna & följa din chefs ordrar. Jag lovar, man är SÅÅÅÅÅ fri att inte ha en fast anställning. Du bestämmer helt själv var och när och hur du gör saker. Du får tid att faktiskt leva mer rationellt och ekonomiskt. Du får tid att jämföra priser samt välja din butik där du handlar mest förmånligt. Du får tid att hålla koll på olika erbjudanden. I reklam och i morgontidningarna finns ofta många tips och förmåner!

FÖR ÖVRIGT ANSER JAG att det vore mer samhällsekonomiskt att införa 6-timmars arbetsdag för ALLA! Inte lika många skulle behöva gå arbetslösa, arbetsgivarna skulle INTE har lika många sjukskrivna och skulle ha arbetstagare som gjorde sitt arbete mer effektivt, folk skulle ha lite mer tid för sociala frågor (kanske träffa släkt & särskilt sina föräldrar på ålderns höst, lite mer). Föreningslivet skulle kunna börja blomstra något. Små barn skulle få bättre kontakt med sina föräldrar (Var det t ex någon statsminister som ville att det skulle födas fler barn?). Läkarna skulle förhoppningsvis få lite mer tid för sina patienter i och med att inte lika många skulle behöva söka upp sjukvården ständigt!

Kommentarer:
Postat av: Camilla

6h dag, jag är på den idéen. :D
Jag tror din skyddsängel vakar över mig :) O ja hoppas den fortsätter göra det ikväll med när jag ska träffa källan till alla problem. Nåja, kanske inte alla men de flesta iaf.
Kram kram


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits