Gringo

Åhh, vad jag ångrar att jag inte köpte det 1:a exemplaret igår kväll.


Jag hade förmånen att lyssna till chefredaktören Zanyar Adami en stund i ett kulturcafé igår. Han var skön! Han berättade lite om sin uppväxt i 'Arabdalen' och sitt projekt, som syns bl a i Metro en måndag i månaden, som bilaga (hela 8 sidor). Tufft & najs av Metro att våga satsa på killen & idéen: "Ingen från hooden känner igen sig i den mediebild som förmedlas av förorten. Vi vill visa Sverige vad som verkligen händer här ute. Många har försökt före oss, med det har mest blivit gnäll, bitterhet och självömkan. Vi tar soft på tillvaron och vill hellre se dina smilgropar än din skrynklade panna".

En granne köpte iaf ett exemplar som jag bläddrade lite i. Jag frågade om hon inte ville ha den signerad av chefredaktören himself. - Jo visst, sa hon. Eftersom jag satt bäst till hade hon lämnat pengar till mig och jag reste mig för att köpa ett nr (fniss), så jag pratade t o m ett par ord med Zanyar.

Tag dig tid att läsa lite vid tillfälle! De är verkligen roliga och ironin flödar härligt....

(Tidningen/boken sälj i Pressbyrån, fick jag höra av Zanyar).

http://www.gringo.se/default.asp

Ps. Jag ska nog försöka komma över ett par Gringo: 100 sidor fett - Ett halvt kilo tungt. Nu är Gringo Grande i stan kompish. Säg till om DU är intresserad, 50% rabatt genom föreningen kan vi säga  ;-) .


Kommentarer:
Postat av: port åtta

Gringo är grymt gjort. :)
Praktiserade där i över 2 månader och var med lite. Det är coolt.

Postat av: mammi

Var inte lädsen köp från presb.
Uppe med tuppen är man så här första advent Önskar er alla en skön första advent! Var försiktig när ni tänder ljus, glöm inte att släcka de innan ni lämnar rummet/huset.

2006-12-03 @ 11:04:28

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits