Power Yoga

Yeeeees! Man har äntligen tagit sig i kragen och kommit iväg på träning.

Första besöket på yoga-klass. Till och med anvacerat, d v s power yoga. Läs mer här t ex:
http://www.traningskompaniet.se/power-yoga.html ,

Ett Poweryogapass består av fem element:
Styrka, smidighet, rörlighet, balans och andning. Ett träningspass avslutas alltid med en djup avslutning.
Det var tufft vill jag lova. Jag behöver öva minsann, sträcka ut mina muskler och senor. Speciellt bak på mina ben kände jag samt i min rygg, både i svank och uppe vid skuldrorna och i sidorna. Balans kommer också att övas på.

Jag började med dusch & bastu, skönt att bli varm i kroppen innan träningen. Jag tror på att det hela gör mer nytta då! Vad är skillnaden eller rättare sagt nyttan med våt- respektive torrbastu förresten? Är den ena bättre än den andra t ex.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits