Betalt för att äta (provsmaka)

Ett deltidsarbete jag har är att tycka till om nya eller omgjorda matvaruprodukter. Eller tja, arbete är kanske att ta i, men jag får iaf betalt.

De vill att jag säger vad jag tycker om smak, utseende och konsistens och för detta uppdrag får jag ett arvode!

Har jag lite tur så blir jag till och med mätt på kuppen.

Det kan t ex vara godis, pajer, juicer, soppor, bröd, you name it.

Det ställe jag går på nu gör inga smaktester med den som vill bli provsmakare, utan i detta fall gäller precis just vad 'Svensson' tycker utifrån sina egna smaklökar och förvärvade referenser.


Kommentarer:
Postat av: Jessica Säll

Åh att vara provsmakare har alltid varit mitt drömjobb! Vet du vart man kan vända sig för att bli engagerad? Vad heter företaget du smakar för? Mums!

2005-08-20 @ 20:46:16
Postat av: anneli

Kolla på t ex hemsidan för LUI. De tar gärna emot nya provsmakare. KF ibland, men de brukar då ha noggranna tester.

2005-08-27 @ 10:33:23

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits