Jag en tradiot

Visst, jag erkänner! Jag har fastnat i Tradera-gänget. I en vecka har jag varit medlem i sälj- och köpcirkusen. Men det är så kul & spännande.

Tanken var egentligen att jag skulle sälja en massa själv. Nåja, ett par annonser har jag visserligen lagt in. Men nu är det så att jag mest köper :p .

Vilka fynd, jag är så nöjd. Dock ska man ju passa sig och alltid ha i bakhuvudet att porto oftast tillkommer. Jag har köpt barnkläder, mobilsmycken, märken, med mera.

Det är först vid vinnande bud som säljare & köpare får uppgifter om varandras namn och adress. Man håller kontakt främst via mejl. Min mejllåda har nästan svämmat över :)  . Tradera fungerar väldigt bra. Man får besked vid första bud på egen auktion, besked när man har blivit överbjuden och alltså håller på att förlora det man lagt ett bud på.

Jag har kommit på ett par bra knep att göra fynd på. Det tog en stund att komma på alla finesser på Tradera. Det är mkt info på förstasidan, på 'Din sida' och det finns många andra tips- & inforutor också. Du kan även sortera på alla möjliga sätt.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits