Färre möss

Tack och lov, en djuraffär som kunde ta emot de små liven, sex stycken. Självklart med hopp om att de inte direkt blir ormmat förstås, men jag intalar mig att de isf borde välja äldre och av dem de redan isf haft ett tag. Det måste vara lättast att sälja iväg små söta unga gerbils. Detta ärende tog oss nästan två timmar. Nu är det iaf mkt lugnare i våra två burar med endast två hannar (far & son) i akvarieburen och mor & dotter i gallerburen. Vi lämnade t o m den gula krabaten, eftersom det var en hane, troligen sade zoochefen, hon var mkt osäker. Det hade blivit väl trångt i akvariet med tre st där.

I morse hade jag turen att möta upp en Tradera-medlem vid S:t Göran, som kunde lämna varor direkt i handen. Tack! Jag sparade in en massa onödigt utlägg för porton och hon fick ett snabb sälj, eftersom hon skulle åka bort på semester i flera veckor.

Eftermiddagen har jag jobbat i solen. Najs! Jag skulle ta en snabbfika på min kortkorta toapaus men då tog de inte emot kontokort. Jag klättrade nästan på väggen! Inget kaffe när man vill, det är ju nästan dödens.

Thx Camilla för ditt inlägg. Det värmer gott!


Kommentarer:
Postat av: Camilla

Hej! Kan lugna med att det är ovanligt att man ger gerbiler som orm mat. Ska det vara levande så är det i regel dansmöss man ger, och om man vill ha större föda, tamråttor.
Ha det bäst!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits