Två mobbar

Nu har jag 2 mobiler. En vardags- och en helgmobil. Låter knäppt, jag vet. Men tydligen ekonomiskt.

Min gamla mobb är en Sony Ericson 310 med Vodafone One kontantkort. På vardagarna (not: iofs hela dygnet) kostar ett samtal, en minut 1.50 till valfri operatör. Denna nyttjar jag alltså i veckorna och när jag jobbar ute på 'fältet'. Sms kostar 0.75 kr.

Min andra mobb är en Sony Ericson också, men modell 630 med Telia Go. Man kan surfa, med mera. Dock kostar ett samtal vardagar runt 4 spänn minuten! På helgerna däremot är den en guldgruva, endast 30 öre/minut. Sms kostar 0.85 kr.

Jag har inte räknat med öppningsavgifterna ovan för de finns ju alltid.

Ps. Sms skickar jag oftast via Nätet, där kostar det 0.50 kr.

Det gäller att hålla koll på detaljerna!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits