Promenera mera

För hälsans skull ska man motionera regelbundet. Ja, om man har tid & lust då'rå förstås?

Nåja, åtminstone en långpromenad borde man väl kunna åstadkomma?! Fast det är inte kul, när det är så grått och trist väder.

Det som är kul, det är att jämföra sina värden på en BMI-våg! Den mäter fett och vatten i kroppen.

vag

Det blev en kort prommis idag, kan jag avslöja. Tur att man har en studsmatta hemma! När videon har spelat in Glamour spolar man tillbaka bandet, ställer sig på studsmattan och småjoggar. Kanske inte så dumt ändå. Två saker på en gång.

Mitt BMI idag blev 33/46. Det första värdet borde minska något har jag förstått!

Rättelse 2005-01-14: Enligt en koll på Nätet är mitt BMI: 22,8. Hmm, då är värdet ok ju. Men vad är du värdet 33 ovan på min våg?

Vill du veta mer om kroppsfett & BMI, så får du en länk här: http://suntliv.com/kroppen/kroppsfett.shtml

Här kan du räkna ut ditt BMI om du vet din längd och vikt: http://www.aftonbladet.se/vss/vikt/viktklubben


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits