För många vs för få biljetter

Jag går gärna på teater och förmedlar även en hel del teaterbiljetter. Tydligen hade jag nu i veckan för många biljetter hemma på mitt skrivbord.

Igår skulle jag och en kompis se ´Amadeus´ och jag skulle också byta två andra biljetter i kassan på Stadsteatern, på grund av en tidigare inställd ´Elektratrilogin´. Jag hade en biljett till, liggande framme till ´Jag är min egen fru´ om 2 veckor, som jag själv ska se.

Nu är det så att biljetter till kommande föreställningar står alltid uppe i min bokhylla. De jag skulle byta låg i min almanacka. På dagen igår hade jag ett uppdrag som upptog min tid och mina tankar helt på annat. Därför hade jag kvällen innan packat på mig samtliga nödvändiga biljetter. (Trodde jag tydligen).

Väl inne i sta´n och vid teaterns biljettlucka ska jag ge min kompis sin Amadeus-biljett. Jag har precis bytt in mina Elektratrilogibiljetter. Jag hade bara en till biljett med mig, men vi var ju TVÅ! Det var ngt som inte stämde, HJÄLP!

Tur i oturen är ju alltså kassan öppen. Jag frågar om det går att ordna, framför allt t ex se vilka platser vi har. Jodå, det gick. Jag fick en handskriven provisorisk biljett för två med signatur. TACK! Dock hade jag lurat kompisen på så vis att pjäsen visade sig börja först en timme senare samt märkte vi att folk samlades till en annan scen och senare på kvällen märkte vi att föreställningen var 3 h lång i stället för 2. Jag hade tydligen tidigare även tittat på ´Jag är min egen fru´-biljett hela tiden, när det gällde diverse praktiska upplysningar.

Nu ordnade sig allt, det är jag glad för! Fast min kompis kom säkert hem ungefär två timmar senare än beräknat. Tänk om varje pjäs haft den andres starttid, då hade vi kommit en timme försent i stället. Det hade varit värre så klart.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits