Varför ska just jag råka ut för allt?

Jag är tillfälligt handikappad. Det är pest!

Antagligen är det en lårkaka jag fått i mitt ben, övre och yttre sidan av vänster lår, nästan uppe vid höften. F-n, jag lovar, det gör ont och jag kan knappt gå öht.

Det hände i söndags kväll, efter en mkt aktiv dag med mkt stående och gående. Jag hade flera ggr på kvällen glatt bedyrat min nöjsamhet med dagens arbete. Att det var så skönt att äntligen kunna koppla av samt känna sig mkt nöjd. Då...

HUGGER / STICKER DET TILL, som en kniv rakt in i låret! Jag tvärstannade och blev naturligtvis orolig. Frågade sambon hur man vet om man t ex får en propp. Jag kunde inte stödja på benet, hade liksom ingen kraft eller stadga i benet. Det var hemskt!

Idag hade jag dessutom två bra jobb inbokade, ett på morgonen och ett annat på eftermiddagen. Jag som verkligen ville arbeta idag. Igår tvingade jag mig, envis som stenbockar you know, till jobbet. Borde antagligen inte ha gjort det.

Dessutom hade jag i helgen precis börjat känna mig bra i ryggen, efter tidigare eskapader.

Smärtstillande hjälper ju föga. Jag har provat isblåsa, försiktig massage. Ibland känns det hyfsat, för att plötsligt svida, bränna och vrålsmärta.

& snart är det julafton. Jag som både skulle arbeta och ordna lite presenter under veckan samt åka ett bit kommunalt på självaste julafton. Vi får se hur nu detta går. Får man tycka synd om sig själv? :p

Kommentarer:
Postat av: Camilla

Klart man får tycka synd om sig själv! Där ju befogat, du e ju inte fånigt självömkande.
Jobbigt att ha ont :((

*många kramar*

Postat av: bloggare herself

Ja, d e himla trist att ha ont, d kan jag minsann lova.

Nu knaprar jag Diklofenak och Alvedon i massor :p .

2005-12-25 @ 00:33:52
Postat av: Tina

Hoppas du får hjälp av din kiropraktor så fort som möjligt... Vänd dig annars till en sjukgymnast, man får gå dit utan remiss. De är mycket duktiga och har lärt sig nya metoder numera, så det kan ju vara ett alternativ.

Du ska nog vänta med att röra dig för mycket, men försöka strecha om du kan. Din kiropraktor kommer ge dig övningar som du ska göra som passar din skada. Jag har som jag tidigare sagt till dig haft liknade problem som du...och jag gick också
och jobbade, men kunde inte sitta alls vilket ställde till problem då jag arbetade som tandsköterska;), utan jag stod upp hela dagarna och kunde endast sitta ute på kanten av stolar en kort stund, hade jättesvårt att lägga
mig ned i sängen osv. Så det låter lite likt dina besvär... Men jag blev hjälpt av en duktig kvinna, hon hade praktik på samma gata som Sturekattens fik, alltså Riddargatan. Det låg på samma sida och lite längre bort på gatan och en halvtrappa ned. Jag jobbade i närheten då och därav hamnade jag in där av en slump när jag gick förbi en lunch.Men det var som sagt några år sedan, så om hon
finns kvar där vet jag inte och namnet kommer jag inte ihåg tyvärr.

Lycka till o nu måste du få hjälp bara, det är olidligt att ha det så ont och inte kunna
röra sig och sååå länge som du haft det så dessutom! Himlans otur att råka ut för det precis innan alla helger oxå...

Ta hand om dej nu!

2006-02-02 @ 16:57:08

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits