Kul, kul med Jul

Vilken underbar jul-helg. Det är skönt att den har kommit, för dagarna och veckorna innan är alltid hektiska, eller hur?

Just nu har ett snötäcke lagt sig ute. Vackert! Den senaste veckan har det i Stockholm varit ganska mycket isfläckar överallt på parkvägarna. Det har inte varit lika kul förstås!

Igår var det traditionell släktmiddag med massor med godsaker. Godis, julmat, rött vin, julmust, fika, vaniljlikör och ännu mer godis. Najs! Klockan hann bli midnatt innan vi var på väg hemåt. Tack för skjussen Mike!

Många julklappar hörde till julaftonskvällen naturligtvis. Sonen som snart är 12 år var spänd och frågade flera gånger när utdelningen skulle ske.

Jag har lärt mig att själva inpackningen av julklapparna är ett stort nöje. Med annorlunda större lådor eller andra tillbehör kan man få mottagaren att undra samt jobba lite extra för att lyckas öppna paketen. Det är skoj att se.

En svägerska till mig skrattade och sa att jag vill kunna äta mina julklappar. Tja, hon har faktiskt rätt. Jag har inte så stora krav i min, av släkten begärda, önskelista. Jag är tacksam för t ex vinflaskor, goa delikatessostar, fin underbar choklad samt kanske träningskort iofs.


julgran05

Kommentarer:
Postat av: daniel

hej skriv till mig

2006-02-26 @ 08:04:40
Postat av: bloggaren herself

Tjaaa du daniel, hur ska jag kunna skriva till dig, har du tänkt dig?

2006-03-05 @ 16:48:59

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits