Igår fattig idag rik

Kul att Skatteverket inte aviserar sina insättningar till medborgarna! (Banken förklarade att ibland kommer papperen senare än det tekniska liksom).

Idag ramlade några tusen kr in på mitt bankkonto. TACK! Inte mig emot. Dock inget jag väntade mig. Jag har inte fått återbäring på åratal, trots ihärdiga privata pensionsinsättningar. Ränteinkomster har man heller inte särskilt mycket av nuförtiden. Förr var det minsann bättre på den fronten.

Först trodde jag t o m att någon stackares traderare råkat slinta med fingrarna och i stället för några tiotal kronor satt in tusental kronor till mig. Summan från Skatteverket är ojämt, men så gör man gärna vid privata överföringar gällande just Tradera, för att specifikt kunna hänvisa till att insättningen är gjord av just personen ifråga. T ex 24,24 kr i stället för 24 kr exakt. Bare en äkta 'tradiot' förstår nog detta iofs.

Häromdagen skulle jag betala en 'affärsbekant' ett par hundra kronor för ett antal rabattfrimärken. Jag hade knappt pengar till det. Men så fick jag tursamt en liten insättning för ett dataspel jag sålt precis. Mitt konto jämnade till sig och jag kunde betala 393,13 kr för 60 st gamla, men obrukade, rabattfrimärken! Toppen!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits