Home makeover

Min mor var, när hon levde, en bohem. Hon var hemmafru och samlade på allt minst sagt. Det var inte kul att ensam ta hand om dödsboet iom att dessutom pappa bara halvåret innan gått bort. Det var väldigt tungt och ledsamt. Detta hände nu för 10 år sedan. Det enda jobbiga nu är när man drömmer om sina föräldrar.

Nu var det inte det jag egentligen skulle skriva om. Jag är så glad att kunna sortera ut lite saker här hemma. Jag har haft lgh i cirka 20 år, så man har ju själv samlat på sig en del. Man har också så att säga hunnit växa ur en del kläder. Sonen växer fort. Det finns spel och leksaker som han aldrig nyttjar längre. Gamla filmkort som min mamma hade samlat på. Varför ska de ligga i ett skåp för?

Jag har upptäckt Tradera. Det har jag ju skrivit om tidigare. T ex gamla, hela bokmärkeskartor, sedan min barndom, går väldigt bra. Häromdagen sände jag till och med en MLP-karta till Danmark! Fynd som man gjorde tidigare när man shoppade loss på sta'n och lade undan för framtiden till eventuella presenter har naturligtvis visat sig att de inte riktigt passar. Då kan man lätt och smidigt bjuda ut dessa saker nu på Nätet. Förr stod man i flera timmar på loppmarknader till inte så stort nytta. Man slösade bort mycket tid i stället.

Men som 'Tradiot' blir man också lätt tagen av andra auktioner och saker. Så därmed går ofta ekonomin jämt upp. Man byter m a o ut sina grejer hemma. Så någon egentlig makeover i sin bostad är det väl inte. Men man blir desto gladare över att iaf få nya saker!

Visst det tar lite tid att sitta vid datorn, men det gör man så gärna. Jag bestämmer tillfälle och tid helt själv. Man går ifrån när man vill göra något. Koka kaffe, gå till affären, o s v.

Några fynd: Pocketböcker för bara 1 kr st, fina nya ringar 5 kr för två, söta punchisar, stickers, promenadskor för bara 2 kr, superbilliga KA, andra fina MLP-kartor, garn, skärp och fina gamla vinylskivor.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits