Djuraffären nästa

Tjaha, dags att lämna iväg de små liven! I morgon bär det iväg.

Vilken fart det har varit de senaste dagarna i buren! Sex små gerbils som jagar varandra när den ene först av alla har fått tag på en matbit. När det väl är lungnt och en vaknar, så vaknar resten. De ligger i en enda hög när de sover. Att de kan andas egentligen är förvånansvärt.

Idag ringde jag till djuraffären. Jodå, de tar gärna emot. Tror jag de, de kan ju tjäna en sådär 5-600 spänn antar jag. Jag har frågat nästan alla jag känner om de vill ha 1-2 söta, pigga och spralliga ökenmöss, men inte då.

Behåller väl mamman och pappan, de får väl bli föräldrar på nytt. Mamman kan ju redan oifs ha ngt på gång har jag förstått. I skötselråden står att man ska ta bort pappan på en gång när ungarna väl har fötts om man inte vill riskera att inom ngn månad åter ha en ny kull. *hjälp*

Nyfiken på hur man sköter gerbils? http://www.smadjursvanner.com/viewarticle.php?id=9

 eller http://www.noaksark.se/ samt http://www.djurklinikenroslagstull.se/skotselrad_gerbil.htm .

Kommentarer:
Postat av: Micke

Usch å fy.. hålla på med "råttor" ;)
Hehe.. skojar bara, men inget kah skulle vilja ha som husdjur själv direkt :) Det verkar som du vill ha flera då du behåller de du vet är "produktiva" *s*
(prenumererar på denna som jag själv beskrivit på sidan)

2005-04-14 @ 19:26:32
Postat av: Camilla

Hejje!
Vilka bra länkar du har för gerbiler *små ler*
Måste ta o uppdatera min blogg med, tiden är inte på min sida :/
Föresten stod det om bloggning (böjer man de så?) i Metro idag.

2005-04-18 @ 20:36:25

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits